Poznanie matematyczne – mózgowe podłoże, diagnoza, terapia, edukacja

Jak pokonać bariery przed matematyką? Fotografowanie obiektów niewidzialnych

Matematyczne pojęcia i prawidłowości mają charakter abstrakcyjny. Fotografowanie ich widzialnych reprezentacji zmniejsza dystans pomiędzy poznaniem zmysłowym a teoretycznym. Podczas warsztatu przedstawione zostaną sposoby organizowania aktywności mających na celu (z)rozumienie sensu figur przestrzennych i płaskich, rozwijanie wyobraźni oraz zaskakujące metafory kodowane za pomocą obrazu i tekstu pochodzące z piętnastu edycji Międzynarodowego Konkursu Fotograficznego „Matematyka w obiektywie” http://mwo.usz.edu.pl/.

Informacje szczegółowe:

Czas trwania: 60 min.

Liczba uczestników: max 20 osób (obowiązują zapisy przez link:  https://forms.gle/CpkNffuVkiQYYUG28)

Dodatkowe informacje: Należy przynieść aparat fotograficzny (np. w telefonie).

Konferencja w Toruniu