Zgłoszenia abstraktów
Zgłoszenia
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat zgłaszania uczestnictwa czynnego:
Tematyka
Temat zgłaszanego wystąpienia będzie – między innymi – decydować o akceptacji zgłoszenia przez Komitet Naukowy, a ściślej – to, czy jest on związany z tematyką konferencji. Ważne jest więc, aby wystąpienia ustne i plakaty dotyczyły szeroko rozumianego poznania matematycznego, edukacji matematycznej, diagnozy i terapii deficytów w zakresie umiejętności numerycznych lub aby wiązały się one z obszarem edukacji w ogóle, umiejętności szkolnych, neuroróżnorodności w kontekście psychologii rozwojowej dzieci i dorosłych. Jesteśmy otwarci także na tematy powiązane z wyżej wymienionymi, np. kreatywność, relacja matematyka-sztuka, i inne.
Formy wystąpień
- Referat empiryczny
Jest formą prezentacji ustnej, której celem jest krótkie przedstawienie wyników własnych badań (lub – ogólnie – zespołu naukowego, którego członkiem jest prelegent). Czas wystąpienia przewidziany jest na 15 minut, wraz z pytaniami/dyskusją (do 5 minut).
- Referat przeglądowy
W trakcie konferencji dajemy również możliwość przygotowania prezentacji na wybrany przez siebie temat w formie przeglądu badań dotykających konkretnego zagadnienia. Dokonując przeglądu należy korzystać z informacji popartych badaniami i literaturą. Czas wystąpienia przewidziany jest na 15 minut, wraz z pytaniami/dyskusją (do 5 minut).
- Referat z zakresu praktyki
Do zgłaszania wystąpień zachęcamy także uczestników, którzy nie prowadzą badań naukowych, lecz ich aktywność zawodowa związana jest tematyką konferencji, a więc: pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, terapeutów czy nauczycieli. Podczas swoich wystąpień będą oni mogli podzielić się z innymi uczestnikami swoim doświadczeniem dotyczącym np. metod stosowanych w edukacji, terapii, przedyskutować problemy czy wątpliwości dotyczące diagnozy, terapii, pracy z uczniem, itd. Czas wystąpienia przewidziany jest na 15 minut, wraz z pytaniami/dyskusją (do 5 minut).
- Poster empiryczny
Powinien przedstawiać omawiane zagadnienie naukowe w prostej, zwięzłej (m.in. graficznej) formie. Podobnie jak w przypadku referatu, poster empiryczny powinien opierać się na przeprowadzonych wcześniej badaniach. Powinny być na nim wyraźnie wyodrębnione takie części jak: Cel badania (oraz ewentualnie krótkie wprowadzenie teoretyczne), Metodologia, Wyniki, Wnioski i dyskusja. Konieczny jest tytuł posteru, autor/-rzy, afiliacja/-je oraz kontakt do autora prezentującego.
- Poster - plan badania
Dopuszczamy także możliwość przedstawienia projektu badań w formie posteru. Masz pomysł na badanie, ale jeszcze go nie zrealizowałeś? Dopracowujesz jeszcze metodologię lub chcesz przedyskutować pomysł? Opisz podstawy teoretyczne, cel, metodologię oraz hipotezy i zaprezentuj je w formie plakatu konferencyjnego! Konieczny jest także tytuł posteru, autor/-rzy, afiliacja/-je oraz kontakt do autora prezentującego.
- Poster praktyka
Z uwagi na fakt, że oczekujemy uczestnictwa w konferencji nie tylko badaczy, ale także osób reprezentujących inne aktywności zawodowe związane z matematyką (czy szerzej – diagnozą, terapią, edukacją), zachęcamy także praktyków do podzielenia się swoimi pomysłami oraz doświadczeniem z codziennej pracy w poradni, szkole czy ośrodku terapii. Liczymy na cenną wymianę wiedzy praktycznej i doświadczenia zawodowego oraz dyskusję przy okazji tej formy prezentacji. Konieczny jest także tytuł posteru, autor/-rzy, afiliacja/-je oraz kontakt do autora prezentującego.
Informacje (wymogi) dotyczące posteru:
- minimalny format to A1, zaś maksymalny to A0 (84.1 x 118.9 cm)
- przygotowany w orientacji pionowej.
Uwaga:
- Postery przygotowane w innej formie mogą nie być wywieszone w trakcie sesji posterowej z uwagi na ograniczenia dotyczące miejsca przeznaczonego na plakaty lub trudności z późniejszą oceną czy ich czytelnością.
- Organizatorzy nie zapewniają drukowania i dostarczenia plakatów na miejsce konferencji. Autorzy prezentujący są zobowiązani przywieźć ze sobą wydrukowane we własnym zakresie plakaty.
- Autorzy prezentujący postery będą proszeni o umieszczenie ich w przypisanych do nich miejscach (postery będą ponumerowane przez organizatorów) już w niedzielę rano, tak aby inni uczestnicy mieli dużo czasu na zapoznanie się z nimi.
- Konieczna jest obecność osób prezentujących przy swoich posterach w czasie sesji posterowej. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w dyskusji prowadzonej podczas sesji. Prosimy, aby autor prezentujący był przygotowany na krótką (ok. 3-minutową) prezentację tematu przedstawionego na plakacie i pytania podczas sesji. Prezentacje będą oceniane przez Komitet Naukowy, ponieważ…
…przewidziane są nagrody dla osób, które zaprezentują najlepszy referat i przedstawią najlepszy poster.
Jak powinno wyglądać zgłoszenie?
Uczestnik zgłasza chęć czynnego udziału w konferencji poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie powinno zawierać:
- tytuł
- imię, nazwisko oraz afiliację pierwszego autora (autor prezentujący)
- imiona, nazwiska oraz afiliacje pozostałych autorów*
- abstrakt o objętości 250-300 słów
- słowa kluczowe (max. 5)
- preferowaną formę wystąpienia (jedną z powyżej wymienionych)
Zgłoszenia we wszystkich kategoriach będą oceniane według tych samych kryteriów niezależnie od formy prezentacji (referat/poster).
*UWAGA! Zarówno referat jak i poster mają formę prezentacji indywidualnej i mogą być prezentowane tylko przez jednego autora. Autor prezentujący wnosi opłatę konferencyjną i otrzymuje certyfikat uczestnictwa. Osoba wypełniająca formularz jest uważana za pierwszego autora abstraktu - osobę prezentującą. Nie należy zgłaszać abstraktu w czyimś imieniu!
Kryteria oceny zgłoszeń
Zgłoszenia będą recenzowane przez członków Komitetu Naukowego według określonych kryteriów:
- zgodność tematyki wystąpienia z tematyką konferencji (zob. wyżej)
- poprawność i jasność konceptualizacji problemu
- adekwatność metod/technik (w przypadku zgłoszeń empirycznych czy praktyków)
- poprawność interpretacji wyników/poprawne uzasadnienie oczekiwanych wyników (w przypadku zgłoszeń empirycznych/planu badania)
- znaczenie tematu, jego innowacyjność i/lub interdyscyplinarność