„No skup się!” O wsparciu koncentracji na lekcjach matematyki
Jako nauczyciel doskonale wiesz, że w klasie są uczniowie, którzy łatwiej niż inni rozpraszają się. Niekiedy ich trudności zostały oficjalnie zdiagnozowane, niekiedy nie. Może uważasz, że wystarczy chcieć, że to lenistwo, że to wymysł czasów. Takie podejście jest bardzo krzywdzące dla uczniów i może przyczynić się nie tylko do zniechęcania, ale też do powstania trudności w zakresie zdrowia psychicznego. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co można zrobić inaczej, spojrzeć głębiej, zapraszam na warsztaty. Podczas warsztatów przyjrzymy się temu, czym jest uwaga i jakie jej parametry są istotne dla sukcesu edukacyjnego. Porozmawiamy o efektywnych i nieefektywnych strategiach wsparcia uczniów na różnych etapach lekcji oraz o tym, jak sprawdzać wiedzę i formułować polecenia. Omawiane strategie przeznaczone są głównie dla młodszych nastolatków, a ich wprowadzenie przynosi poprawę funkcjonowania całej klasy. Wspomnimy też o tym, jak wspierać ucznia w domu.
Informacje szczegółowe:
Czas trwania: ok. 100 min.
Liczba uczestników: max. 16 (obowiązują zapisy)
Dodatkowe informacje: Należy przynieść 1 dowolny sprawdzian / klasówkę i 1 plan / program lekcji.