Poznanie matematyczne – mózgowe podłoże, diagnoza, terapia, edukacja

 

Praca z uczniem zdolnym na różnych poziomach nauczania

 

Streszczenie:

 

Wykład zawiera osobiste refleksje na temat uczniów uzdolnionych w kierunku nauk ścisłych na podstawie doświadczeń zgromadzonych podczas wieloletniej pracy jako nauczyciel matematyki w klasach uniwersyteckich IV Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Toruniu oraz organizacji konkursów matematycznych i zajęć dodatkowych dla uczniów szkół podstawowych.

Podczas wykładu opowiem o kluczowych cechach charakteryzujących uczniów zdolnych, wyzwaniach, z którymi mogą się zmagać, np. o presji otoczenia, trudnościach w relacjach rówieśniczych, problemach społecznych. 

Podkreślę ogromną rolę nauczyciela w pracy z takimi uczniami, konieczność indywidualizacji nauczania oraz potrzebę wsparcia nie tylko dla ucznia, ale również dla nauczyciela z nim pracującego.

Opowiem o nieprzecenionej roli rodziców we wspomaganiu rozwoju uczniów uzdolnionych szczególnie na poziomie szkoły podstawowej.

Przedstawię również metody wspierania rozwoju uczniów uzdolnionych matematycznie i zalety pracy w takim środowisku. Na koniec wspomnę o kształceniu nauczycieli na UMK i wdrażaniu ich do pracy z uczniem zdolnym.

Konferencja w Toruniu